Συγκεκριμένα, τροποποιούνται οι συντελεστές ταξί ανά 1.000 κατοίκους ως έξης:
- Στην Αθήνα ο βασικός συντελεστής ορίζεται σε 3 και όχι 2,5 ανά χιλίους κατοίκους, με δικαίωμα αύξησής του κατά 0,5. Δηλαδή, τα ταξί θα μπορούν να φτάσουν τα 3,5 ανά 1.000 κατοίκους. Σήμερα, υπολογίζονται σε 4 ανά 1.000 κατοίκους στην Αττική, κάτι που συνεπάγεται ότι στην Αθήνα δεν θα εκδοθούν άλλες άδειες.
- Στην Θεσσαλονίκη, ο συντελεστής ορίζεται σε 1,8 με δικαίωμα αυξησής του κατά 0,7, ούτως ώστε να αγγίξει τα 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, αριθμός από τον οποίο ίσως θα μπορούσαν να προκύψουν νέες άδειες.
- Στην περιφέρεια ο συντελεστής ορίζεται σε 1,5, με δικαίωμα αύξησής του κατά 0,5, για να φτάσει τα 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Σε αυτήν την περίπτωση, εκτιμάται ότι μπορούν να εκδοθούν κάποιες νέες άδειες ανάλογα με την περιοχή.
Σύμφωνα με τις αλλαγές στο νομοσχέδιο, ο περιφερειάρχης θα μπορεί να προσαυξάνει τον βασικό συντελεστή από 0,10 έως 0,50 για την Αθήνα, από 0,50 έως 0,70 για την Θεσσαλονίκη και από 0,10 έως 0,50 για την υπόλοιπη Ελλάδα.
Επίσης, με απόφαση υπουργού Υποδομών, κάθε δύο χρόνια θα μπορεί να επανακαθορίζεται ο βασικός συντελεστής ταξί ανά 1.000 κατοίκους με κατώτατο όριο τον συντελεστή 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους και, μάλιστα, δεν επιτρέπει ποτέ να είναι μικρότερο από το εν λόγω ποσοστό
Δηλαδή, οι σημερινές αλλαγές θα μπορούν, θεωρητικά, να ανατραπούν το 2014.
Κάθε Ιανουάριο οι περιφερειάρχες θα προχωρούν σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση νέων αδειών ή την μετατροπή των υφισταμένων σε ειδικής μίσθωσης.
Για την φορολόγηση της μεταβίβασης αδειών θα ισχύουν οι κείμενες διατάξεις, έως ότου εκπονηθεί νέος νόμος. Επίσης, θα χορηγηθεί μέρος των νέων αδειών, που θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση, σε πολύτεκνους, τρίτεκνους και γονείς με παιδιά με αναπηρία άνω του 67%.
Ακόμη, σε ότι αφορά τα ταξί ειδικής μίσθωσης θα δοθούν κατά προτεραιότητα σε ενεργούς αυτοκινητιστές:
- Τουλάχιστον 100 άδειες ειδικής μίσθωσης στην Αθήνα, εκ των οποίων οι 30 θα πρέπει να έχουν δυνατότητα μεταφοράς Α.Μ.Ε.Α.
- Τουλάχιστον 50 άδειες ειδικής μίσθωσης στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων οι 15 με δυνατότητα μεταφοράς Α.Μ.Ε.Α.
- Τουλάχιστον 10 άδειες σε Ηράκλειο, Πάτρα και Λάρισα, εκ των οποίων οι τρεις με δυνατότητα μεταφοράς Α.Μ.Ε.Α.
Εάν δεν καλυφθεί η προσφορά των εν λόγω αδειών από υφιστάμενους αυτοκινητιστές, που προθυμοποιούνται να μετατρέψουν τις άδειές τους από κανονικές σε ειδικής μίσθωσης, τότε θα γίνουν δεκτές οι αιτήσεις όσων ενδιαφέρονται να τις αποκτήσουν.
Τα κριτήρια για την έκδοση νέων αδειών θα είναι:
- Ο συγκοινωνιακός ιστός εκάστης διοικητικής μονάδας
- Οι ανάγκες μεταφοράς του επιβατικού κοινού, σε συνδυασμό με τον βαθμό καλύψεώς του από τα ΜΜΜ και της δυνατότητας μεταφοράς του με ιδιωτικά μέσα
- Η αποφυγή υπέρμετρης συγκοινωνιακής επιβάρυνσης
- Ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων κατ' έτος και ο μέσος όρος ιδιοκτησίας ΙΧ
- Το ποσοστό των οχημάτων τεχνολογίας EURO V και νεώτερης
-Οι διανυκτερεύσεις που θα πραγματοποιηθούν(μαθηματικός τύπος)
Τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον έξι θέσεων.
Επίσης, μειώθηκε το ανώτατο όριο κατοχής αδειών από 10% σε 5% στην επαρχία και από 5% σε 3% στις μεγάλες πόλεις.
Ακόμη, τα ταξί με κυβισμό έως 1950 κυβικά θα αποσύρονται στα 15 χρόνια, ενώ τα μεγαλύτερου κυβισμού οχήματα στα 18 χρόνια. Στην επαρχία θα αποσύρονται στα 20 χρόνια και σε διοικητικές μονάδες με λιγότερους από 3.000 κατοίκους στα 24 έτη.
Επίσης, το νομοσχέδιο επιτρέπει στα αυτοκινητιστές να υπογράφουν συμβάσεις ολικής ή μερικής μίσθωσης του αυτοκινήτου με το δημόσιο και με νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
- Στην Αθήνα ο βασικός συντελεστής ορίζεται σε 3 και όχι 2,5 ανά χιλίους κατοίκους, με δικαίωμα αύξησής του κατά 0,5. Δηλαδή, τα ταξί θα μπορούν να φτάσουν τα 3,5 ανά 1.000 κατοίκους. Σήμερα, υπολογίζονται σε 4 ανά 1.000 κατοίκους στην Αττική, κάτι που συνεπάγεται ότι στην Αθήνα δεν θα εκδοθούν άλλες άδειες.
- Στην Θεσσαλονίκη, ο συντελεστής ορίζεται σε 1,8 με δικαίωμα αυξησής του κατά 0,7, ούτως ώστε να αγγίξει τα 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, αριθμός από τον οποίο ίσως θα μπορούσαν να προκύψουν νέες άδειες.
- Στην περιφέρεια ο συντελεστής ορίζεται σε 1,5, με δικαίωμα αύξησής του κατά 0,5, για να φτάσει τα 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Σε αυτήν την περίπτωση, εκτιμάται ότι μπορούν να εκδοθούν κάποιες νέες άδειες ανάλογα με την περιοχή.
Σύμφωνα με τις αλλαγές στο νομοσχέδιο, ο περιφερειάρχης θα μπορεί να προσαυξάνει τον βασικό συντελεστή από 0,10 έως 0,50 για την Αθήνα, από 0,50 έως 0,70 για την Θεσσαλονίκη και από 0,10 έως 0,50 για την υπόλοιπη Ελλάδα.
Επίσης, με απόφαση υπουργού Υποδομών, κάθε δύο χρόνια θα μπορεί να επανακαθορίζεται ο βασικός συντελεστής ταξί ανά 1.000 κατοίκους με κατώτατο όριο τον συντελεστή 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους και, μάλιστα, δεν επιτρέπει ποτέ να είναι μικρότερο από το εν λόγω ποσοστό
Δηλαδή, οι σημερινές αλλαγές θα μπορούν, θεωρητικά, να ανατραπούν το 2014.
Κάθε Ιανουάριο οι περιφερειάρχες θα προχωρούν σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση νέων αδειών ή την μετατροπή των υφισταμένων σε ειδικής μίσθωσης.
Για την φορολόγηση της μεταβίβασης αδειών θα ισχύουν οι κείμενες διατάξεις, έως ότου εκπονηθεί νέος νόμος. Επίσης, θα χορηγηθεί μέρος των νέων αδειών, που θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση, σε πολύτεκνους, τρίτεκνους και γονείς με παιδιά με αναπηρία άνω του 67%.
Ακόμη, σε ότι αφορά τα ταξί ειδικής μίσθωσης θα δοθούν κατά προτεραιότητα σε ενεργούς αυτοκινητιστές:
- Τουλάχιστον 100 άδειες ειδικής μίσθωσης στην Αθήνα, εκ των οποίων οι 30 θα πρέπει να έχουν δυνατότητα μεταφοράς Α.Μ.Ε.Α.
- Τουλάχιστον 50 άδειες ειδικής μίσθωσης στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων οι 15 με δυνατότητα μεταφοράς Α.Μ.Ε.Α.
- Τουλάχιστον 10 άδειες σε Ηράκλειο, Πάτρα και Λάρισα, εκ των οποίων οι τρεις με δυνατότητα μεταφοράς Α.Μ.Ε.Α.
Εάν δεν καλυφθεί η προσφορά των εν λόγω αδειών από υφιστάμενους αυτοκινητιστές, που προθυμοποιούνται να μετατρέψουν τις άδειές τους από κανονικές σε ειδικής μίσθωσης, τότε θα γίνουν δεκτές οι αιτήσεις όσων ενδιαφέρονται να τις αποκτήσουν.
Τα κριτήρια για την έκδοση νέων αδειών θα είναι:
- Ο συγκοινωνιακός ιστός εκάστης διοικητικής μονάδας
- Οι ανάγκες μεταφοράς του επιβατικού κοινού, σε συνδυασμό με τον βαθμό καλύψεώς του από τα ΜΜΜ και της δυνατότητας μεταφοράς του με ιδιωτικά μέσα
- Η αποφυγή υπέρμετρης συγκοινωνιακής επιβάρυνσης
- Ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων κατ' έτος και ο μέσος όρος ιδιοκτησίας ΙΧ
- Το ποσοστό των οχημάτων τεχνολογίας EURO V και νεώτερης
-Οι διανυκτερεύσεις που θα πραγματοποιηθούν(μαθηματικός τύπος)
Τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον έξι θέσεων.
Επίσης, μειώθηκε το ανώτατο όριο κατοχής αδειών από 10% σε 5% στην επαρχία και από 5% σε 3% στις μεγάλες πόλεις.
Ακόμη, τα ταξί με κυβισμό έως 1950 κυβικά θα αποσύρονται στα 15 χρόνια, ενώ τα μεγαλύτερου κυβισμού οχήματα στα 18 χρόνια. Στην επαρχία θα αποσύρονται στα 20 χρόνια και σε διοικητικές μονάδες με λιγότερους από 3.000 κατοίκους στα 24 έτη.
Επίσης, το νομοσχέδιο επιτρέπει στα αυτοκινητιστές να υπογράφουν συμβάσεις ολικής ή μερικής μίσθωσης του αυτοκινήτου με το δημόσιο και με νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου